Szinyelipóc

2019.04.06.

Csapatunk egy viszonylag ritkán járt vidékre indult, a Felvidéken található Szinyelipóc környéki hegyeket vette célba. Ez a település az Eperjesi kerületben, az Eperjesi járásban fekszik a Nagy-Szinye völgyében. Csendes kis falu, idilli hely a kikapcsolódásra vágyóknak. Sajnos az egész heti ragyogó időjárásból hétvégére csak a borús égbolt és némi eső jutott. Buszunkkal felmentünk a falu felett lévő Lacnovig.

Innen indultunk a gerincre, ahonnan páratlan kilátás nyílt még így esőben is elénk a környező tájra. Szerencsére csak szemerkélt a csapadék, majd hamarosan el is állt. Némi gerinc vándorlás után leereszkedtünk a völgyben lévő faluba, majd ismét neki vágtunk a hegynek most a Lipóci-szurdokon keresztül, rövid víz vájta kanyon. Sajnos az elmúlt hetek csapadékszegény időjárásának köszönhetően nem sok víz volt a patakban. Rengeteg látványos szikla alakzat található, amelyeket benőtte az erdő, így sajnos nehezen kivehetőek, da azért még így is pompázatosak. Szívesen felmásztunk volna, a szurdok oldalán, hogy közelebbről szemügyre vehessük Őket, de eléggé csúszós volt a talaj, így ezt most kihagytuk, mint a falu felett lévő várat is, ezeket majd egy másik túra alkalmával. Összegezve a túrát, egy csodálatos, csendes tájon jártunk, ami mellett elmegy az ember, amikor más ismertebb célpontok felé igyekszik, de sokat veszít, ha nem néz körbe az ember és nem áll meg az ilyen helyeken. Táv: 11 km. Szintemelkedés: 510 m.