Szepes-Gömör hegység

2020.01.25.

Ismét egy olyan vidékre tartottunk, ahová kevés turista látogat el. Ennek a miértjét talán abban kell keresni, hogy sokak szerint eltörpül a magasabb, híresebb szomszédok mellett. De talán épp ez adja a dolog szépségét, hogy jóval kevesebben járják ezen hegységeket, de látnivalókban bővelkednek ezek is. Erre a napra a Felvidéki-paradicsom közelében, a Szepes-Gömör hegységben találtam egy szép kis útvonalat, amelyen elhaladva három látványosságot is megismerhetünk. Túránk a Vereshegy településről indult és első célpontunkat hamar el is értük, pont a falu felett magasodó 874 méter magas Magas-csúcsot, Nagyszerű kilátás nyílt a környező vidékre, a Magas-Tátra hósipkás csúcsai koronaként magasodtak az alacsonyabb hegyek felé.

A piros jelzést követve s egy bő fél óra múlva, meredeken ereszkedve elértük a Sárkány-lyuk cseppkőbarlangot, bár cseppkő nem sok volt benne, gondolom megrongálták vandál kezek, de azért így is szép volt. Még egy kis meredek ereszkedés és egy kényelmes erdészeti úton sétáltunk tovább, egy elágazáshoz érve északra fordultunk, hogy egy kis vízesést nézzünk meg. Egy völgybe leereszkedve találtunk meg a 12 méter magas Siklava szikla jégbe dermedt vízesését. Innen visszaindultunk a völgyben, s a völgy végénél található kis menedékháznál megpihentünk, elfogyasztottuk elemózsiánkat, főztünk egy jó meleg kávét, és tovább álltunk. Egy jó másfél óra gyaloglás után visszaértünk a buszunkhoz, s közben még a naplementében is gyönyörködhettünk. Ez is a téli túra egyik szépségei közé tartozik, hogy nem kell megvárni a késő estét egy jó kis naplementés fotóért. Igazán kiváló időnk volt, az évszakhoz viszonyítva kellemes, napos időjárásban lehetett részünk, miközben 12,5 km-t gyalogoltunk és mintegy 610 méter szintemelkedést küzdöttünk le.