Évzáró túra, Solymár-szikla

2019.12.28.

Ismét elbúcsúztattunk egy túrákban, s kalandokban bővelkedő évet. Erre a búcsúra a Kojsói havasokban lévő 915 méter magas Solymári-sziklánál alkalmasabb helyet nem is találhattunk volna. Kojsó helységből indult a túránk, lassan emelkedve a faluból kivezető aszfalt úton, a sárga jelzést követve, aztán majd egy az út mellett rohanó patakon átívelő hidacskán balra fordulva átkeltünk rajta és meg kezdtük meredek emelkedésünket a hegyoldalba. Hamarosan elértük a Murovana Skala szikla tornyait. Ez három kőtorony, amely a hegyoldalba helyezkedik el. A tornyok 30-60 méter magasak. Az egyik aljában egy kb. 15-20 méter széles és mintegy 15 méter magas kőkapu található, amely a legnagyobb a Felvidék keleti részén. Ez akár még táborozásra is alkalmas lehet.

Tovább folytattuk utunkat a gerinc felé, amelyet elérve követtünk nyugati irányban. Akkora szél fújt, hogy csak úgy hajlongtak a fák. Azt hittük, hogy még a végén tövestől csavarodnak ki. Leereszkedtünk a Zemicky nyeregbe, majd ismét fel jó meredeken, néhol az előző éjszaka hullott csekély mennyiségű havon meg-meg csúszott a lábunk. Felértünk a Solymári-szikla csúcsára, ahol pezsgőt bontottunk, majd együtt búcsúztattuk az Ó Évet és köszöntöttük az Új Évet. A hideg szél rövidre fogtuk ünnepünket és elindultunk lefelé a jó kis meredek lejtőn. Mint a tojós tyúk úgy ereszkedtünk lefelé, lábunk alatt sokszor megcsusszant a talaj, de épségben leértünk. Innen már egy jó fél óra séta a falu, amit már sötétben értünk el. A túrán mintegy 11 km-t gyalogoltunk és mintegy 660 méter szintemelkedést küzdöttünk le. Köszönjük mindenkinek a részvételt! Boldog Új Évet Kívánunk!