Nagy-Bihar túra

2019.06.09.

A Bihar-hegység lemagasabb csúcsát tűztük ki célul. Kellemes hőmérséklet fogadott bennünket, s bár az égbolton fenyegető felhők úsztak, bátran indultunk el, hogy részesei lehessünk annak a gyönyörűségnek, amit e táj adhat.

A Vertop hágón kezdtük meg rövid gerincvándorlásunkat, kezdetben elég jól járható erdészeti úton, majd törmelékes ösvényen, ahol a rengeteg bedőlt fa is akadályozott bennünket. Szép lassan elhagytuk az erdőhatárt, és a boróka váltotta fel a növényvilág képviselőit. A gerincről szép kilátás adódott bármerre néztünk, hamarosan elértük a 1658 méter magas Zengő-, vagy Visszhangos-követ. Itt rövidke pihenőt tartottunk, majd folytattuk utunkat a széles hegyháton hullámozva, hol fel, hol le. Volt, hogy felhőbe burkolózott a Nagy-Bihar csúcsán lévő tv torony, volt, hogy kibujt belőle. Szűk három óra alatt felértünk az 1848 méter magas csúcsra. Itt bővebbre engedtük a pihenőt, majd elindultunk a makadám úton lefelé, ami Aranyos felé vezet le. Kellemesen elfáradva, de élményekkel teli ültünk be a buszunkba, ami szélsebesen száguldott velünk haza felé, hogy elvigyük az otthon lévőknek is élményeinket.
Táv: 23 km. Szintemelkedés: 900 m.