Dél-Börzsönyi túra

2020.09.05.

A járványügyi helyzet miatt ismét jelenlegi határainkon belülre szorultunk. A Börzsöny délnyugati részére látogattunk, Márianosztra településre. A Börzsöny kőzetét tekintve nagyrészt vulkáni eredetű. Fái leginkább tölgy és bükk. Élővilágát tekintve mint, más hegységünk. Rövid túránk Márianosztráról indult. a zöld jelzést követve északi irányba, három kilátópontot érintettünk, a Kopasz-, a Só- és a Nagy-sas-hegy alatt gyepes oldalát.

Ragyogó tiszta időnk volt, csak úgy tűzött a nap, így mindhárom pontról messze le lehetett látni, a Duna-kanyar, a Pilis, a Börzsöny csúcsai és még jó néhány látnivaló. A Nagy-Sas-hegy után nyugatra fordultunk és Nagyírtás puszta felé vettünk az irányt, ahol a Szent Orbán Erdei hotel található. Innen délre fordult alattunk az út, és elindultunk vissza Márianosztrára, ahol megnéztük a Magyarok Nagyasszonya pálos kegytemplomát, majd egy hűsítő sör a helyi hangulatkarbantartó üzemegységben és elindultunk haza. A túrán 12.5 km-t gyalogoltunk és mintegy 550 méter szintemelkedést küzdöttünk le.