Pilisi túra

2020.06.20.

Magyarország talán egyik legrejtélyesebb, s talán legszebb hegysége a Pilis felé tartottunk. Van itt minden, ami a természetjáró ember csak kívánhat magának. Pomázon parkoltunk le járművünkkel, s innen indultunk el a Holdvilág-árok felé. Maga az árok is bővelkedik rejtélyekben. Talán itt található Árpád fejedelem sírja, bár tudományosan ezt még nem támasztották alá, de érdekes, hogy sok lelet egyszerűen eltűnt az 50-es években a Nemzeti Múzeumból! Talán valakik nem akarják, hogy kiderüljön igazi történelmünk? Ez is egy rejtély. Az árokban több fahíd volt, amit egy 1980-as évekbeli árvíz elsodort, ezeket azóta sem pótolták. Jónéhány barlang található ezek közül van amelyik mesterséges. Az egyik magasabb sziklafalon, egy létra segítségével lehet feljutni, de ez könnyen kikerülhető.

A Holdvilág-ároktól a Lajos-forrás felé vezetett utunk, ahol rövid pihenőt tartottunk és felfrissítettük magunkat a forrás hideg vizével. Közben az eső is elkezdett apró szemekben szemetelni, így előkerültek az eső kabátok, de nem sokáig kellett magunkon viselni. A Vasas-szakadéknál már nem volt szükség a védő felszerelésre. A Vasas-szakadék jó része a felszínről is látható, de a föld alatt is vannak részei. A hasadék után a Kőhegyi turistaház felé vettük az irányt. Rövid pihenő után a Petőfi-pihenőnél a szép kilátásban gyönyörködhettünk Szentendre és Pomáz felé. Innen már egy jó órai gyaloglással vissza tárétünk Pomázra, ahol parkoltunk buszunkkal.