Hernád áttörés

2018.09.08

A Hernád-áttörést a Magyar Kárpát egyesület Iglói osztályának a vezetője Hajts Béla 1906-ban járta először végig tutajjal, ekkor eldöntötte, hogy ezt a nagyközönség számára is járhatóvá kell tenni. Tőle származik e vidék elnevezése is: Felső-Magyarország paradicsoma, ma Szlovák-paradicsom. Egy kb. 16 kilométer hosszan kanyarog a Hernád a néhol akár 300 méter magas sziklafalak között. Ösvény híján sokhelyen a sziklafalba erősített tálcák és láncok segítik a haladást. Akinek tériszonya van, itt le tudja győzni. Mi a Káposztafalvi parkolóból indultunk és Csingó volt a célunk.

Az időjárásra nem lehet panaszunk, ezen a kora őszi túrán. Kis csoportunk vidáman haladt előre, sokszor meg-meg állva, fogózkodva-fotózkodva. Lassan követtük útját a sebesen rohanó folyónak, annyi látnivaló volt. El is csúsztunk időben a Tamásfalvi kilátóra már nem volt időnk sajnos, de így is szép volt, s bár én már nem először jártam itt, mégis mindig rabul ejt e táj szépsége. A túrán mintegy 12 km.-t gyalogoltunk, 285 métert emelkedtünk és 335 métert süllyedtünk. Köszönjük a részvételt mindenkinek!